TK - plán akce  

Průlivem La Manche z Francie do Belgie 22.6.-3.7.2023

Přihláška na plavbu:

Průlivem La Manche z Francie do Belgie

„Pojďme se poprat s přílivovými proudy a rozdíly výšky hladiny až 10 metrů.“

Prožijte se mnou expediční přeplavbu kolem Bretaně na Normanské ostrovy. Navštívíme přístav Cherbourg, kde se můžeme podívat do muzea věnovanému legendární lodi Titanic či si projít atomovou ponorku. Po přibližně 500 NM doplujeme až do belgického města Antwerpy.

Zdokonalovací plavba v přílivových vodách kanálu La Manche v krásné, ale jachtařsky náročné oblasti. Vzhledem k vysokému přílivu až 10m a silným přílivovým proudům až 5 uzlů je v této oblasti navigace i plánování plavby značně odlišné od plavby v jiných oblastech. Plavba se zastávkami v plánovaných místech pro získání dostatku zkušeností v náročnějších podmínkách. Procvičíme si terestrickou navigaci bez použití GPS, střídání hlídek, plánování trasy, plavbu v přílivových vodách.

Cílem je plavba sama, každodenní střídání dne a noci, východů a západů slunce, pohled na nekonečnou vodní hladinu.

ilustrace

Co se naučíte:

Samostatně řídit loď pod plachtami.
Orientovat se v námořních mapách.
Používat moderní navigační přístroje.
Důvěřovat sami sobě i na širém moři.
Počítat s proudy a přílivy, plánovat logistiku plavby.
Navigovat i klasicky bez GPS.

Co plavbou získáte:

Další míle a praxi v oblasti plavby 'B'.
Zkušenosti v přílivových vodách.
Praxi v ovládání lodi.
Poznáte sami sebe.
Získáte důvěru ve své schopnosti.
Plně vypnete z rutiny každodenního života a zrelaxujete.

Kdy a kam poplujeme?

Termín: 22.6.-3.7.2023

Plavba z Francie do Belgie. Vyplujeme z Brestu, zastavíme se na ostrově Guernsey a v Cherbourgu a doplujeme do Antwerp.

Itinerář

Zde se můžete podívat jak to na ostrově Guernsey vypadalo při mé poslední zastávce v roce 2017.

Vlastní plavba začíná naloděním v den, který je uveden jako začátek plavby. Bližší informace Vám zašleme e-mailem. Po nalodění se posádka společně dohodne a zajistí nákup potravin na plavbu.

mapa
  • Jakou lodí poplujeme?

Jaká je cena a způsob dopravy?

Členský příspěvek za účast na plavbě je stanoven ve výši:
1 osoba 24800 Kč

Příspěvek je splatný okamžikem závazné rezervace místa na lodi. Storno pak již není možné, pouze za sebe najít náhradu, se kterou bude souhlasit kapitán. Příspěvek neobsahuje vlastní dopravu na místo začátku plavby a dopravu z konce plavby zpět, poplatky za přístavy, spotřebovanou naftu do lodi, případné dokoupení plynu na vaření a nákup zásob jídla. Technické náklady se dělí rovným dílem mezi všechny osoby na lodi. Náklady na jídlo se dělí rovným dílem mezi posádku, která stravuje kapitána. Předběžný odhad dodatečných nákladů na místě při 5-členné posádce je na osobu tento:

* technické výdaje (přístavy, nafta, plyn apod.): 100 EUR
* potraviny (podíl na společném nákupu zásob): 150 EUR

Dopravu na místo vyplutí a zpět z místa připlutí doporučujeme řešit letecky. Z Prahy do Brestu přímý let nelétá, bývá to s jedním či dvěmi přestupy ve Francii. Z Antwerp do Prahy se nejdříve jede vlakem (je součástí leteckého spojení) do Amsterdamu a odtud přímým letem do Prahy. Orientační cena zpáteční letenky bez odbavených zavazadel s jiným návratem Praha-Brest a Antwerpy-Praha je 9800 Kč. Platí pravidlo: čím dříve se letenky objednají, tím bývají levnější.

Jaké podmínky můžeme během plavby očekávat?

Oblast plavby se vyznačuje oceánským klimatem s převládajícím západním větrem. V červnu v oblasti severní Francie a kanálu La Manche bývají průměrné denní teploty 16°C a teplota moře 14°C. Deštivých dnů není pro tuto oblast mnoho, jen 6 v měsíci. Na noční plavbu však plánujte dostatek funkčních vrstev oděvu.

Jak plavba probíhá?

První den po příletu dojde k nalodění posádky na loď a společnému nákupu potravin na danou etapu. V průběhu tohoto a následujících dnů Vás postupně seznámím s lodí a vším, co je potřeba vědět. Dle domluvy posádky naplánujeme jednotlivé denní etapy, jak daleko a kam ten den poplujeme, výstupy na pevninu a další aktivity. Vše domluvíme tak, aby Vám to vyhovovalo, ale s respektováním povětrnostních podmínek a stavu moře. Taktika plavby a pořadí navštívených míst se proto bude odvíjet od aktuální meteorologické předpovědi. Po celou dobu plavby se posádka střídá v přípravě jídla a podílí se na ostatních činnostech potřebných k zajištění plavby.

Kapitánem na zkoušku:

Opravdové námořní zkušenosti. Většinou se člověk účastní plavby jenom jako člen posádky s malou zodpovědností. Nebo pluje na zaoceánské lodi s veškerým komfortem. Tím se ale nepotká ani sám se sebou, ani s mořem. Plavba se mu může zdát nezábavná, nevybočující z každodenní reality. Můj způsob plavby Vám chce otevřít dveře za … Tím, že sami máte možnost řídit loď. Tím, že sami můžete ovládat plachty a navigovat.

Plavba pod plachtami nás vtáhne do jiného světa, než je ten, který většinu z nás obklopuje. Problémy zůstávají daleko na břehu a jediné, co nás začne zajímat, je právě ten relaxující koloběh: plavba pod plachtami, vítr, slunce, jídlo, odpočinek.

Tou dobou se ti z Vás, kteří budou na lodi poprvé, budou těšit z vlastních již nabytých zkušeností v ovládání lodě a uspokojujících pocitů z toho, že právě Vy sami řídíte loď a neomylně ji vedete k cíli.