Karibik-3 reportáž

Atlantikem z Tortoly na Bermudy:

26.3.-6.4.2016

Plavba Bermudským trujúhelníkem.

Přeplavba z Britských panenských ostrovů - ostrova Tortola na Bermudy okrajem pověstného Bermudského trujúhelníku.

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Kudy jsme pluli:

Animace - start

V sobotu v poledne se nám vystřídala posádka a tak jsme celkem čtyři spolu s Petrem a Andrejem. Zajišťujeme nákup potravin a formality k opuštění Britských panenských ostrovů. V neděli 27.3.2016 po obědě vyplouváme. Fouká nám boční vítr 20 až 25 uzlů a my plujeme severním kurzem k Bermudám vzdáleným 860 NM okrajem obávaného Bermudského trojúhelníku.

Úterý 29.3.2016 slábne vítr. Máme za sebou 230 NM. Předpověď uvádí další slábnutí větru a tak očekávám zítra bezvětří. To náš postup zpomalí. Ve čtvrtek je předpoklad na návrat větru, tak zase poplujeme. Dnes se přes Inmarsat připojím k internetu abych odeslal tento příspěvek a hlavně abych aktualizoval meteorologickou předpověď pro další dny.

Jednotlivé dny se střídají s nocí. Vítr slábne a zase sílí. Plujeme zatím mírně rychleji než byl plán. Šestý den stále vidíme kolem sebe jen oceán. Vlny ve mění od 1 metru až do 3 metrů výšky podle větru.

Pátek 1.4.2016 máme upluto 620 NM. Předpokládáme, že jsou před námi poslední dva dny přeplavby k Bermudám.

Po východu Slunce nacházíme na palubě mrtvé létající ryby, které ztroskotaly v noci při svém letu na mé lodi.

Ryb nikdy není tolik abychom je mohli využít k jídlu pro celou posádku, tak dnes připravujeme lodní vepřoknedlo. Kysané zelí, polentový knedlík a krůtí maso.

Předposlední den v noci vítr zesílil až k 30 uzlům a moře zhrublo. Fouká čistě zezadu, tak snadno pokračujeme k Bermudám na kousek genoy. Ráno se přidává i vydatný déšť s hromy a blesky. Přechází studená fronta.

Odpoledne 2.4.2016 v 16 hodin místního času vplouváme úzkým bójemi značeným kanálem na Bermudy do města St. George's Town, kde musíme nejdříve vyřídit celní formality. Celní úřad je v budově přímo za bójí G9 na malinkém ostrůvku Ordnance Island. Celník nám jde naproti k lodi a vše proběhne rychle v přátelské atmosféře. Úřední poplatek činí 40$ a ještě dalších 25$ za každou osobu. Celkem zde necháváme 140$.

Přeplouváme pár stovek metrů do Capt. Smokes Marina, kde je vyvázána jen jedna větší dřevěná loď s polskou posádkou. My si chytáme příď k bóji a záď vyvazujeme ke břehu. Tím je kapacita této maríny téměř vyčerpána. Cena za noc stání není příliš lidová a činí 80$.

Další den si prohlížíme město St. George's Town. Je čísté a upravené, působí velmi příjemně. To je dramatický rozdíl proti karibským ostrovům.