Tomáš Kůdela - Island 2009

Tomáš Kůdela

yachting a expedice

Menu

VIP klub

Email:



Heslo:




Zapomněli jste heslo?

Sociální sítě

Reportáže

Bretaň 2017

Biskaj 2017

Azory 2016

Přeplavba Atlantiku 2016

Přeplavba Almérie - Tenerife 2015

Letní plachtění 2015

Kréta offshore 2014

Prázdniny na Krétě 2014

Z Říma na Krétu 4/2014

Podzimní offshore kurz 10/2013

Léto kolem Korsiky 7-8/2013

Atlantikem na Kapverdy 12/2011 - 1/2012

Plavba na Maltu 4/2010

Gibraltar strait 5/2009

Zimní Jadran 12/2008

Sardinie 4/2008


Všechny reportáže

Putování po ISLANDU:

26.7. - 11.8.2009

Pohádkové duhy nad vodopády, divoké řeky a horské ledovce, ale také sopečné pustiny, soustavy sopek a všudypřítomný vítr a déšť, který nedává krajině a ani cestovateli vydechnout....

Tato zajímavá vulkanicky velmi činná zem nás již delší dobu lákala a proto na přelomu července a srpna jsme vyrazili na Island. Poznávání jsme rozdělili na dvě části. V té první jsme postupně autem objížděli ostrov a vydávali se na krátké treky po ostrově. Druhá část byla ryzí pěší trek vnitrozemím tohoto ostrova.

Podívej se na film z expedice.

Přehrát film

Jaké to bylo je zachyceno v následující on-line vzniklé reportáži. V mapě je zachycena trasa kudy jsme projeli nebo prošli, tak jak naše souřadnice odesílal přístroj GPS se satelitním komunikátorem.

Jaké to vlastně bylo:

27.7.2009 01:11 islandského času (GMT) po přistání na letišti v Keflaviku přebíráme auto z půjčovny a přemísťujeme se na jihozápadní cíp ostrova na útes u majáku strávit ve stanu první noc na Islandu. Po krátké noci vyrážíme na první seznámení s touto zemí.

Přijíždíme do městečka Grindavik dokoupit zásoby potravin a hlavně plyn pro vařič, který jsme letecky nemohli přepravovat. Kartuše s propan-butanem je k dostání u čerpací stanice.

Dominují rybářské lodě a průmyslové budovy na zpracování ryb.

Pohled na typickou islandskou krajinu.

Puklina mezi litosférickými zemskými deskami v oblasti Pingvellir táhnoucí se napříč celým ostrovem.

Vodopád Gullfoss na řece Hvítá padající ve dvou stupních do hloubky 32 metrů.

Druhý den jedeme do vnitrozemí po silnici 35 a dále odbočujeme na F347, kterou se nám daří v momentálních podmínkách s určitou opatrností a citem projet i osobním autem bez náhonu 4x4. Dostáváme se tak do překrásné vulkanicky činné oblasti Kerlingarfjoll.

Stanujeme v lávovém poli v oblasti Kjolur.

Přijíždíme do městečka Blonduos na severním pobřeží ostrova. Konečně benzínová pumpa pro naši téměř prázdnou nádrž.

Pokračujeme jihozápadně po silnici 1 a dále silnicí 711 přímo na sever poloostrova Vatnsnes.

Na mysu Nesta potkáváme tuleně. Dlouho se vzájemně pozorujeme.

Nejsevernější část naší cesty, zátoka Skálavík.

Vodopád Dynjandi.

Tuto noc táboříme u vodopádu v krásné zátoce Dynjandisvogur.

2.8. vracíme v Reykjavíku auto a následuící den jedeme teréním autobusem do oblasti Landmannalaugar, odkud začíná náš pěší trek.

8.8. po 5-ti dnech přicházíme do oblasti Porsmork odkud spojení s civilizací opět zajišťuje teréní autobus.

Poslední pohled na Reykjavík a 11.8.2009 brzy ráno odlet.