Karibik-1 reportáž

Všechny reportáže

Po karibských ostrovech:

10.2.-20.2.2016

Putování Karibikem - Grenadiny, Tobago Cays, Bequia, Mystique, Sv. Vincent a Sv. Lucie.

Tyto ostrovy nabízí opravdový Karibský ráj. Křivé palmy, písčité pláže, luxusní mariny. Zároveň si však připravte plnou peněženku, protože zde platíte i za podání lana.

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Kudy jsme pluli:

Animace - start

Ve středu 10.2.2016 opouštíme Barbados a hnáni zadním větrem směřujeme do Grenadin. Následující den po 115 NM připlouváme k ostrovu Canouan, kde vyřizujeme vstupní formality do Grenadin. Zde pouze přespíme na bóji a v pátek ráno pokračujeme dále na Jih.

Canouan

Po krátké etapě 9 NM připlouváme do nádherné oblasti Tobago Cays.

Tobago Cays

Tobago Cays tvoří 5 malých ostrůvků. Toto místo je přístupné pouze lodí. Nás ohromilo tyrkysovou barvou moře, leguány, typickými palmami a plaváním s želvami. I přes náročnou navigaci kolem útesů stojí toto místo za návštěvu.

Sobota ráno 13.2. opouštíme Tobago Cays a ostře proti větru plujeme na ostrov Mustique. Před západem Slunce po 30 NM připlouváme na bóji.

Mustique

Zde mají letní sídla nejbohatší lidé světa. Cena bóje tomu odpovídá - 75 USD za noc. Ceny potravin nejsou nijak závratně vyšší než jinde v Karibiku. Počítejte s tím, že vše je tu tak 5x dražší než v ČR. Ani místní ovoce není levnější.

Další naší zastávkou je 8 NM vzdálený ostrov Bequia. Zde se odpoledne potápíme a dívame se na korály.

Karibik

Zůstáváme na noc v jižní zátoce a ráno obeplouváme ostrov do zátoky Admiralty bay. Na mělčině mezi skalisky je čerstvě ztroskotaná loď.

Bequia

Dokupujeme zásoby v malém městečku. Ochutnáváme i velmi lahodný čerstvý kokos za pouhé 2 USD a vydáváme se na větrnou krátkou etapu 12 NM na jižní okraj ostrova St. Vincent.

Karibik

16.2. připlouváme k marině Blue logoon na ostrově St. Vincent, do které je vyznačena úzká a velmi mělká plavební dráha. Podle mapy by měla hloubka být 2,4 m. Naproti nám přijíždí černoch v člunu a ukazuje abychom ho následovali. V polovině plavební dráhy zastavuji loď, protože hloubka klesá k 2,2 m a to už se dotýkám kýlem dna. Couvám, abych zde neuvíznul na mělčině. Vypadá to, že do této mariny se nedostaneme. Černoch v člunu nabízí pomoc, že nás navede jinou cestou. Uvazuje člun za naši loď a jde ke kormidlu. Proplouvá oblastí, která je na mapě značena jako neprůjezdná, těsně mezi podvodními skalisky. Hloubka neklesne pod 3 m. V marině hloubka stoupá k 10 m a černoch mi vrací do ruky kormidlo. Pro dnešek to byl pro mne dost silný zážitek.

Marina Blue lagoon má i bazén. Ostrov Sv. Vincent je spíše vhodný k návštěvě vnitrozemí. Pláže jsou tu pouze průměrné.

Vyrážíme tedy na výlet s řidičem. Cena za 8 h je 180 USD.

Protože největší vodopády na ostrově jsou zavřené, vydáváme se vzhedem k nedostatku času do Wallilabou Falls. Cena za vstup je 5 EC (eastern caribbean). Vodopád je vysoký max. 3 m a je obklopen zelení. Zážitek z tohoto místa je pouze průměrný.

Dále pokračujeme do nedaleké vesničiky Wallilabou Bay, kde se v roce 2002 točily některé scény filmu Piráti z Karibiku. Nachází se zde pouze rozpadající se zbytky posledních rekvizit a kulis.

Zaujme nás česká vlajka vlající na stožáru.

Za vlajkou se skrývá hodně svérázný bar s ještě svéráznějším barmanem, který zná Čechy a pouští nám písně od Katapultů.

Místo, které však na tomto ostrově stojí za návštěvu je Vermont Nature Trails. Vede zde stezka Parrot Lookout Trail dlouhá 2,8 km. Ta prochází hustým deštným lesem a je vhodná i pro procházku s dětmi. Toto místo se nám líbilo nejvíce z celého ostrova.

Dále plujeme 49 NM na ostrov Sv. Lucie, kde zastavujeme na noc u kotevní bóje. Chlapík z loďky ochotně podává lano a následně požaduje za bóji 30 EC. Za deset minut přijíždí loď s rangery, kteří vybírají 40 EC za bóji. Tak musíme zaplatit znovu. Těch 30 EC bylo prý za pomoc s lany a nikoli za bóji. Ještě se dozvídáme, že za pomoc s lany se zde platí obvykle jen 20 EC a můžeme to předem odmítnout. No prostě neznalost poměrů stojí peníze.

Poslední společný den jedeme na pláž.

Plavbu s posádkou končíme na ostrově Sv. Lucie 20.2.2016 v marině Capella.