Karibik-2 reportáž

Všechny reportáže

Po karibských ostrovech:

20.2.-8.3.2016

Putování Karibikem - Sv. Lucie, Bequia, Tobago Cays, Dominika.

Tobago Cays nás tak okouzlilo, že se na toto místo vracíme znovu. Nabízí skvělé místo na šnorchlování, výbornou večeři na pláži, pozorování želv či chameleonů. Oproti tomu Dominika vás nadchne deštnými lesy vodopády a sirnými prameny.

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Kudy jsme pluli:

Animace - start

Marina Capella na ostrově Sv. Lucie 20.2.2016.

Vyvážu loď a hned za zádí máme obchod s diamanty. Já bych však uvítal obchod s dobrým pečivem, které zde postrádám, protože i chleba pečou nasládlý.

Jedná se o opravdu luxusní marinu, která je ideálním místem k odpočinu. V areálu jsou i 2 bazény a cena za stání je přijatelná - 40 USD/noc. V maríně trávíme 3 noci a dopřáváme si i těch bazénů.

Dále jsem se společně se svou partnerkou rozhodl, že se vrátíme do Tobago Cays, kde chceme strávit více času než s posádkou.

Než však vyrazíme, užijeme si trochu místního luxusu u bazénů s barem i ve vodě.

Cestou zpět na Tobago Cays se zastavujeme na ostrově Bequia, kde jsem konečně vyřešil opravu nalomeného spinakrového pně. V místní dílně, kterou provozuje Angličan, co se zde usídlil na penzi. Má vybavení a dokáže svářet i hliník. Místní mu říkají Fix Man.

Nalomené místo vyřízl, dovnitř vložil kus duralové trubky a vše pěkně svařil za 140 USD.

Zajal mne zde pohled na tři transformátory, každý pro jednu fázi. U nás jsem vždy vídal jeden třífázový.

Citrony jsou na pohled také jiné než u nás v obchodech. Především mají daleko silnější kůru a jsou hrbolaté.

Po úspěšné opravě pně, kupujeme na rybím trhu pár rybek k večeři. Jsou výborné.

Tobago Cays - jsme zpět. Vyvazujeme loď na mooringovou bóji a jedeme v dinghy (gumový člun) na malý ostrůvek. Přes cestu mi přechází želva.

Cesta je místy dost pichlavá.

Nádherně prosluněná voda na písečných mělčinách u korálových reefů přímo vybízí ke šnorchlování.

Potkávám rejnoka a chvíli společně plaveme.

Dno zde v hojné míře osidlují ježovky s bílými ostny.

A samozřejmě i korálové ryby.

Na sundavání kokosů musím ještě trénovat, výsledek je zatím jen odřené břicho o kmen palmy.

Z pláže pozorujeme metr velkého žralůčka černoploutvého, který proplouvá v 0,5 m hloubce přímo pár kroků před námi. Je neuvěřitelné, jakou rychlostí se vzdálil když jsem se vydal do vody blíže k němu. Tak fotka bohužel není.

Večer si tu dopřáváme i luxusní večeři na pláži. Langustu, tuňáka, rýži, pečené brambory a banány.

Opouštíme Grenadiny a plujeme na ostrov Dominica. Dominika je ostrov, který není zachvácen masovou turistikou, protože sem nelétají přímé mezinárodní lety a ani zde nenajdete množství písčitých pláží. Zato příroda je zde nádherná - deštné lesy, sirné prameny, vodopády - to je Dominika. Také je to oblast, kde lze spatřit velryby - při příjezdu vidíme dvě. Od pondělí do pátku v přístavu hlavního města Roseau přistává výletní loď a nedočkaví turisté zde mají den na to, poznat tento ostov.

My se zde vyvazujeme ke kotevní bóji v Dominika marine center.

První den se vydáváme deštným pralesem k vodopádu Middleham Falls - je to jeden z nevyšších vodopádů na Dominice. Jeho výška je okolo 60 m. I zde se setkáváme většinou s turisty, který mají na tuto cestu průvodce, který opravdu není potřeba. Trasa není náročná a procházka je příjemná.

Další den se rozhodneme pro relax v místních lázních Screw´s Sulfur Spa ve vesničce Wotten Waven. Ty jsou prosluslé přírodními sirnými prameny. Lázně jsou však zavřené, a tak nás místní posílají do Tias hot sulphur. Vedle nich se nachází další lázně, které jsou však dražší. Tias hot sulphur nabízí 4 "přírodní" bazénky s horkou vodou. Pokud se potřebujete zchladit, hned z bazénku je vstup do potůčku. Setkáváme se zde i s místními, kteří tyto lázně navštěvují.

Třetí den na Dominice se vydáváme na nejlepší trek na Boiling Lake, který zde patří k nejnáročnějším. Počítejte s tím, že pokud pojedete na toto místo taxíkem, je nutné mít s sebou průvodce. Taxikáři na tomto ostrově jsou totiž zároveň takto vyškoleni a pokud jejich služeb nevyužijete, nenechají vás na trasu vůbec vstoupit. Trasa je značená a pokud máte zkušenosti s výstupy, tak průvodce není třeba, je vhodné však stáhnout si trasu předem a mít s sebou GPS. Délka treku je minimálně 6,5 h.

Výhodu průvodce spatřujeme v tom, že nám ukázal tůň s horkou vodou, kde bylo možné se vykoupat a dokázal hnát skupinu k jednotnému rychlému tempu.

Boiling Lake je druhé největší jezero s vroucí vodou na světě (hned po jezeru na Novém Zélnandu). Jezero má průměr 62 m a jedná se o zaplavenou fumarolu, tedy jde o trhlinu v zemi z které stoupají horké plyny. Cesta k jezeru vede přes Valley of Desolation, kde vyvěrají ze země sirné plyny, vystupují zde páry a tečou zde sirné potůčky. Cesta se kroutí nahoru a dolů, někdy vede po úzkých hřebenech a jindy se musíte brodit řekou, která je místy smíšena s horkou vodou. My jsme měli na trek vlastně štěstí, protože nám celý propršel a nemuseli jsme tak podléhat neskutečnému horku, které by výstup určitě ztížilo.

Roseau je špinavé, hlučné město plné lidí bez domova, které každý den potkáváte na stejném místě. Ve městě žije spíše chudčí část obyvatelstva v maličkých často polorozpadajících domečcích.

Architektonicky celému městu vévodí kancelář prezidenta.