Karibik-3 reportáž

Všechny reportáže

Po karibských ostrovech:

17.3.-26.3.2016

Putování Karibikem - Britské panenské ostrovy.

Britské panenské ostrovy na vás působí více civilizovaně než jižní Karibik. Přesto i zde najdete krásné pláže bez turistů, úchvatná místa na šnorchlování ale i neskutečně vysoké ceny.

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Kudy jsme pluli:

Animace - start

Na krátké zastávce na ostrově St. Martin k dolpnění zásob a změnu posádky v marině Fort St. Louis v zátoce Marigot na francouzské straně také doplňujeme zásoby o konečně dobrý chléb z pekárny Le Divin.

Hned následující den přeplouváme na ostrov Anguilla u kterého se zastavujeme u krásných ostrůvků Sandy Island a Dog Island.

Noční přeplavbou přejíždíme 70 NM na ostrov Virgin Gorda, první z Britských panenských ostrovů, který je i jedním ze vstupních přístavů k vyřízení nutných formalit. Vyvazujeme se v marině u Spanish Town.

Nádherné místo na jihu ostrova Virgin Gorda mezi zátokami The Baths a Devils Bay vyniká klidnou průzračnou vodou pro šnorchlování mezi obrovskými hladkými kameny.

Mezi oběma zátokami si užíváme i procházku pod balvany s jezírky a jeskyněmi.

Salt Island nás obohacuje o další zážitky. Pěkná večerní procházka po tomto neosídleném ostrůvku začíná od pláže kolem několika náhrobků patrně místních rybářů kolem odpařovacího jezera pro získávání mořské soli a končí na vrcholu ostrůvku s výhledem na zapadající Slunce.

Ráno obeplouváme Salt Island ze severního kotviště na západní okraj ostrova na denní vyvazovací bóje národního parku. Je zde možno i se šnorchlem se dívat na vrak obchodní lodi R.M.S. Rhone, která zde ztroskotala roku 1867 v hurikánu.

Krátká etapa na další šnorchlovací místo - Normand Island.

Ostrov Normand na útesu Treasure point má 4 jeskyně, do kterých lze plavat. Na okolních kamenech je k vidění červený korál.

První z jeskyní útesu ostrova Normand.

Přeplouváme k ostrovu Jost Van Dyke.

Závěrečnou tečkou je zastávka na ostrůvku Sandy Cay jihovýchodně 1 NM od ostrova Jost Van Dyke. Písčitý ostrůvek s plážemi a reefem bujně porostlý vegetací. Pěšky ostrůvek lze obejít okružní stezkou za 20 minut volné chůze. Byla to moc hezká procházka mezi palmami, stromy, křovinami a kaktusy s četnými výhledy na moře.

Páteční ráno opouštíme kotviště ostrova Jost Van Dyke a křižujeme proti větru. Pořádně fouká proti nám v poryvech až 25 uzlů.

Úzký průplav mezi ostrovy křižujeme proti větru, jsme přeci plachetnice. Ostatní lodě zde na proplutí spouští motory a stahují plachty.

Užíváme si tento poslední den ostrou plavbou proti větru a vlnkám.

Odpoledne přistáváme u největšího z Britských panenských ostrovů, ostrova Tortola a vyvazujeme loď v marině Village Cay u Road Town.