Reportáž Kréta prázdniny

Všechny reportáže

Prázdniny u ostrova Kréta:

červen - srpen 2014

Odpočinkový jachting s koupáním, ostrůvky a zátokami v okolí východní části Kréty.

Poznávání ostrovů Karpatos, Kasos, Koufonisi a proměnlivých poryvových větrů za východním pobřežím Kréty. Fouká zde téměř pořád. Ideální pro ty kteří mají rádi plutí na vítr a nejsou nadšenci pro "diesel yachting".

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Kde jsme byli a kudy pluli:

Animace - start

Jaké to bylo:

5.6.2014 čtvrtek - ještě doma.

Doufám, že loď OCEAN JOURNEY na mne čeká vyvázaná v Ag. Nikolaos tak jak jsem ji vyvázal po dubnové přeplavbě z Říma. GPS systém ukazuje nezměněnou polohu, což znamená, že palubní elektronika je funkční a loď tam je.

Posádku čekáme v marině v poledne 16.6.2014 pondělí. Souřadnice mariny jsou 35° 11' 10'' N , 25° 43' 00'' E nebo zde domovská stránka marina of Aghios Nikolaos . Co vlastně zabalit sebou je uvedeno v této příručce.

13.6.2014 pátek večer opouštíme přístav a dáváme si krátkou etapu 12 NM do zátoky Spinalonga. Sobotu trávíme koupáním v této zátoce. Zítra v neděli se večer přesuneme zpět do mariny v Agios Nikolaos, kde počkáme na pondělní příjezd posádky.

Spinalonga - ostrov malomocných.

Pondělí poledne - posádka dorazila, a ještě téhož dne vyplouváme z přístavu do zátoky Spinalonga. Další dva dny jsou ve znamení koupání v této a sousední zátoce. Dále vyrážíme směrem na východ a se dvěma zastánkami s koupáním a pobytem v nádherných opuštěných zátokách doplouváme na ostrov Karpatos. Poslední dvě etapy byly větrné v místním charakteristickém větru Meltemi. Tak jsme si užili plachtění i ve 3 metry vysokých vlnách, kde při sjezdu z vlny naše rychlost dosahovala až 11 uzlů.

Jižní zátoka ostrova Kasos skýtá úkryt před Meltemi a umožňuje nám odpočinek a koupání na romantickém místě.

Městský přístav na ostrově Karpatos.

Pondělí 23.6. jsme na kotvě a zádí vyvázáni v přístavu ve městě Pigadia a jedeme autem poznat krásy ostrova Karpatos.

Pondělí 30.6. jsme úspěšně zpět v přístavu Agios Nikolaos. Loučíme se s posádkou.

Přijíždí má dcera Markéta se svým partnerem Ondřejem. A vydáváme se na týdení plavbu k ostrůvku Dragonéra severně od východního okraje Kréty a po zátokách na východním pobřeží Kréty.

Také Tomáškova chůva Daniela poznává co je námořní jachting.

A dále již sami bez posádek si užíváme léto. Podnikáme výlet soutěskou z vesničky Zakros do osady Kato Zakros.

Kato Zakros leží na břehu moře u nádherné zátoky s dlouhou pláží. Zátoka nám poskytuje příjemné kotviště s písečným dnem, kde kotva poměrně dobře drží i ve větru 35 uzlů.

Několik dní na kotvě u zcela opuštěného a neosídleného ostrova Koufonisi v nádherné zátoce sami jen s mořem a skalisky. Je to tady jak na konci světa.

Středa 30.7. po dvou týdnech zase trocha civilizace v přístavu Ierápetra. Už dochází voda a jídlo a je třeba doplnit zásoby.

Čtvrtek odpoledne opouštíme přístav a odplouváme opět do klidných zátok a k ostrovům.