Tomáš Kůdela - Řecko 2012

Všechny reportáže

Řecko - ostrovy Kyklád:

29.9. - 13.10.2012

Čtrnáctidenní plavba po řeckých ostrovech.

Na přelomu léta a podzimu roku 2012 jsme podnikli odpočinkovou, dá se říci, že přímo silně relaxační plavbu Iónským mořem z Athén po řeckých ostrůvcích až na ostrov Thíra (Santoríni) a zpět do Athén.

Podívej se na film z expedice.

Přehrát film

Jak se nám plulo je zachyceno v následující on-line vzniklé reportáži. V mapě je zachycena trasa kudy jsme pluli, tak jak naše souřadnice odesílal přístroj GPS se satelitním komunikátorem.

29.9.2012 sobota - jsme na cestě do Řecka. Směřujeme do mariny v Athénách, kde by na nás měla čekat loď. Celá posádka se setkáváme po příletu na letišti a na dvě etapy se přemisťujeme vypůjčeným autem do mariny k lodi.

30.9.2012 Dokončujeme nákupy a přípravy na vyplutí. Máme loď jménem "SPANAKI", česky "špenát".

Neděle - vypluli jsme. Posádka se učí základním dovednostem s ovládáním lodi, především kormidlování a práci s plachtami. Noc trávíme na kotvě u malého neobydleného ostrova. V pondělí pokračujeme další příjemně větrnou etapou až na ostrov Kíthnos. Vítr je již silnější a dosahuje rychlosti do 25 uzlů. Posádka se dále zdokonaluje v práci s plachtami a kormidlem. Vlny jsou již větší a plujeme ostře proti větru. Do cíle musíme křižovat.

Kotvíme u ostrova Kíthnos na severozápadní straně v zátoce Kolona. Zde následující den opravujeme drobnou trhlinu v hlavní plachtě a koupeme se. Vyplouváme až pozdě odpoledne a proto dáváme jen krátkou etapu na jižní okraj ostrova, kde na noc nacházíme klidnou zátoku.

Ráno vyplouváme na 40 NM dlouhou etapu k ostrovu Mílos.

Pozdě odpoledne spatřujeme břehy ostrova Mílos. Směřujeme do přístavu ve městě Adhamas.

Ráno čtvrtek 4.10.opouštíme loď a vydáváme se na čtyřkolkách a motorce po ostrově.

Pátek a sobotu pokračujeme v plavbě k ostrovu Thíra, také nazývanému Santorini. Zvláštní sopečný útvar, který vznikl mohutnou erupcí původního ostrova je osídlen a na vrcholcích útesů je hojně pokryt zástavbou.

Město Thíra přímo na útesu nad mořem.

Pondělí 8.10.2012 ráno před vyplutím.

Moře a vítr slibují příjemnou větrnou etapu.

Středa 10.10.2012 - ostrov Kíthnos. Chystáme se navštívit zdejší termální a léčivé prameny.