Podzimní Jadran

24.10. - 31.10.2009

Podzimní plavbu po Jadranu jsme si tentokrát užili jen ve dvou. Pluli jsme v oblasti Šibenik - Žirje - Vis - Palagruža - Korčula.
Plavbu bych zařadil do „off shore“ - alespoň v rámci Jadranu.

Vypluli jsme z Chorvatska, z města Šibenik, z mariny Mandalina.

Trasa plavby vedla z mariny v Šibeniku ihned na volné moře kurzem na ostrov Vis. Na Visu jsme přespali před přístavem Komiža na vlastní kotvě. Následující den k večeru doplouváme k ostrůvku Palagruža a zůstáváme přes noc na kotvě za automatického dohledu kotevního alarmu.

27.10.2009 doplouváme k Západnímu pobřeží ostrovu Korčula. Zde se necháváme zlákat ještě docela teplou mořskou vodou (18 °C) k plavání kolem zakotvené lodi. Dále v následující dny si pro radost za přijemně silného větru obeplouváme dokola ostrov Žirje. 31.10. vracíme loď a vydáváme se autem na cestu domů.

Kurz pro budoucí skipery 5/2022

Skiperský kurz zakončený praktickou zkouškou pro získání průkazu C – Velitel jachty příbřežní plavby (Yachtmaster Coastal) se zastávkami na kotvě i v přístavech. Kurz byl zaměřen především prakticky. Součástí kurzu byla i plavba v noci a v 2. části kurzu plavba ve směnách.

Plavba z Itálie (Salerno) na Maltu 4-5/2010

Čtrnáctidenní plavba dlouhá přibližně 900 námořních mil začala v Itálii z přístavu ve městě Salerno. Odtud jsme vypluli na plachetnici jižním kurzem Tyrhénským mořem do Messinské úžiny, kterou jsme propluli a pokračovali až na ostrov Malta, kde jsme si užili krásné koupání v Blue Lagoon u ostrůvku Comino. Z Malty jsme pluli západním směrem, jižně obepluli Sicílii a dále nastoupili téměř východní kurz, který nás zavedl do souostroví Lipari. Zde jsme si prohlédli činné sopky na ostrově Vulcano a navštívili i sopku Stromboli na stejnojmenném ostrově. Následně jsme směřovali severním kurzem na ostrov Ischia a vrátili se zpět do Salerna.

Chorvatsko na jachtě s miminkem 6-7/2011

Plavba po Jadranu je tentokrát zaměřená především na nový prvek, a to plavbu s naším 2 měsíčním synem. Největší výzvou bylo zhotovení závěsu pro spokojené odpočívání miminka, ale i to se nakonec podařilo. Vlastní trasa nebyla tak důležitá a byla operativně přizpůsobována aktuálním podmínkám. Vypluli jsme z ostrova Murter a směřovali do oblasti Kornatů, na Istrije až po Rovinj, Palagružu a ostrov Vis. Podívejte se na film, jak probíhala plavba s miminkem na palubě.