Reportáž Tyrhenské moře 2013

Tomáš Kůdela

yachting a expedice

Menu

VIP klub

Email:



Heslo:




Zapomněli jste heslo?

Sociální sítě

Reportáže

Bretaň 2017

Biskaj 2017

Azory 2016

Přeplavba Atlantiku 2016

Přeplavba Almérie - Tenerife 2015

Letní plachtění 2015

Kréta offshore 2014

Prázdniny na Krétě 2014

Z Říma na Krétu 4/2014

Podzimní offshore kurz 10/2013

Léto kolem Korsiky 7-8/2013

Atlantikem na Kapverdy 12/2011 - 1/2012

Plavba na Maltu 4/2010

Gibraltar strait 5/2009

Zimní Jadran 12/2008

Sardinie 4/2008


Všechny reportáže

Podzimní offshore v tyrhénském moři:

2.10. - 12.10.2013

Začátkem podzimu se uskutečnila jedenáctidenní plavba z Říma tyrhénským mořem kolem Korsiky, Sardinie a ostrova Ischia. Plavba s vícedenními etapami otevřeným mořem a spojená s praktickým kurzem ovládání lodi včetně závěrečné zkoušky. Posádka se naučila samostatně řídit loď pod plachtami, základy astronavigace se sextantem, plout po větru i křižovat proti větru, důvěřovat sami sobě i na širém moři, orientovat se v námořních mapách, používat moderní navigační přístroje, vyvazovat loď bokem k jiné lodi, vyvazovat se ke kotevní bóji, přistávat zádí k molu na mooring, kotvit v silném větru.

Podívej se na film z akce.

Přehrát film

Kudy vedla naše trasa, kterou jsme pluli:

Animace - start

Jaké to vlastně bylo:

1.10.2013 úterý - technická příprava lodi na akci.

Loď OCEAN JOURNEY nás čeká vyvázaná mezi ostatními loděmi. Servisní tým, tedy já a Vítek připravujeme loď k vyplutí. Především vyměňujeme kotvu Bruce 15kg za Kobru2 12kg. Kotva Bruce se v létě při kotvení na písčitém dnu porostlém travou při větru nad 22 knt neosvědčila. Proto jsem se rozhodl použít kotvu Kobra2 a jsem zvědav jak bude držet. Dále myjeme palubu a dodělávám technické vychytávky, které mne napadly od poslední plavby. Večer čekáme až dorazí posádka.

2.10.2013 středa dopoledne, posádka je kompletní a jsme připraveni vyplout.

V 15 hodin konečně vyplouváme. Nebylo to jednoduché, loď byla totiž personálem mariny po mém vyvázání od srpna přesunuta na místo s nedostatečnou hloubkou a seděla kýlem v bahně řeky. Až remorkér nás postupně z bahna vytáhl.

Do večera plujeme ostře proti větru o síle do 14 uzlů.

V noci vítr sílí na 20 uzlů a refujeme plachty.

Po 26 ti hodinách plavby máme za sebou 123 NM a vyhazujeme kotvu na jihu ostrova Elba, kde strávíme noc na kotvě abychom odpočinuti ráno v pátek vypluli na sever Korsiky.

Ráno opouštíme Elbu a plujeme ke Korsice.

Vítr sílí a na zadoboční vítr do 25kn uháníme ke Korsice.

Za tmy doplouváme na západní straně Korsiky do rozlehlé zátoky u Saint-Florent. Vítr zde v poryvech již dosahuje síly 42 kn. To je na kotvení opravdu hodně a jsem zvědav na novou kotvu Kobra2 jak si s těmito podmínkami poradí. Na druhý pokus se kotva zaryla do dna tak, že jsme na ní přečkali celou noc bez problémů. Samozřejmě, že hlídku nepřetržitě za nás držel kotevní alarm.

A plujeme dále kolem západních břehů Korsiky.

V pondělí 7.10.2013 v poledne přistáváme v Bonifaciu.

Odpoledne se vydáváme na prohlídku města postaveného na útesu.

Procházku nakonec natáhneme až na jižní útes s majákem.

Večer jsme zakončili u dobré večeře na pevnině.

Úterý 7 hodin ráno vyplouváme si prohlédnout jeskyni v útesu a dále nabíráme kurz 100 stupňů na ostrov Ischia. Čeká nás 219 NM napříč tyrhénským mořem.

Dva dny a dvě noci plujeme k Ischii. Stanovujeme naší polohu sextantem a porovnáváme s moderním systémem GPS. Posádka si tak ověřuje, že i bez GPS jde plout a navigovat.

Ve čtvrtek ráno přistáváme v přístavu Casamicciola na ostrově Ischia.

Odpoledne trávíme koupelemi v termálních lázních.

Pátek ráno opouštíme Ischii a vydáváme se zpět k Římu, kde bude naše plavba končit.

Rozfoukává se boční vítr, obloha se halí do tmavé oblačnosti a před námi vzniká tornádo. Postupuje východním směrem a tak nemusíme měnit kurz a míjíme jej pravobokem.

Ze člunu pořizuji fotografie plující lodi a posádka si dává samostatně několik obratů s lodí na plachty.

Před námi poslední noc služeb na směny a zítra v sobotu očekáváme přistání v Nautilus marině. Obepluli jsme okruh čítající 680 NM (námořních mil).

Zpět na začátek