Z Říma kolem Korsiky

14.9.-23.9.2021

Přeplavba s dlouhými etapami až 48 hodin a několika zastávkami v plánovaných místech. Přeplujeme Tyrhénské moře směrem na západ a směrem na východ. Plavba zaměřená na získání dalších zkušenosti v náročnějších podmínkách. Procvičíme si terestrickou navigaci bez použití GPS, střídání hlídek, plánování přeplavbové trasy s využitím meteorologických dat (weather routing).

Můžete nám posílat zprávy přimo na loď z formuláře na stránce Kontakt. Tyto zprávy si přečteme pokud technika neselže a dovolí nám se připojit k Internetu. Při plavbě dále od pobřeží není k dispozici GSM signál a proto se zprávy k nám mohou dostat teprve až se z otevřeného moře přiblížíme na dohled k pobřeží.

Jaké to vlastně je:

Celá posádka přijela podle plánu v úterý v 16 hodin do Nautilus mariny. Do večera jsme nakoupili zásoby a uložili do lodě. Večer trávíme u společné večeře na lodi probíráním plánu na zítřejší vyplutí s ohledem na aktuální předpověď počasí. Ve středu ráno opouštíme marínu a také italské břehy a kurzem 259 stupňů plujeme směrem do průlivu mezi Korsikou a Sardinií. Původní plán byl jiný, měli jsme plout směrem k ostrovu Elba a poté obeplout severně Korsiku. Podle aktuální předpovědi bychom v daném čase nedokázali podle plánu Korsiku obeplout a včas doplout do cíle. Na etapu k Elbě by dnes i zítra byl velmi slabý vítr zezadu a naše rychlost by byla velmi nízká, tak asi 2 uzle. Na severu Korsiky bychom dále čelili protivětru 8 Bf a postup vpřed by byl extrémně pomalý a obtížný. Proto jsem rozhodl trasu zatím jen obrátit. Na plavbu k jihu Korsiky máme na předpovědi boční vítr mezi 9 a 20 uzly a loď popluje hezky vpřed. Náš cíl je Bonifacio. Tam aktualizuji předpovědní model a stanovím další postup.

První 3 hodiny plavby je vítr ještě příliš slabý, tak plujeme na motor. Děláme společnou fotku a nechybí ani rituál s přípitkem Neptunovi. Následně se rozfoukává, přecházíme na plachtění. Vítr je hodně proměnlivý ve své síle a naše rychost se mění mezi 3 až 6 uzly. Po západu slunce vlétá do lodi vlaštovka a sedá si Petrovi na hlavu. Nakonec se usadí v ploličce na dalekohledu, kde s námi stráví celou noc. V noci vítr sílí ke 20 uzlům a my doháníme denní průměr. Po rozednění nás vlaštovka opouští a odlétá. Svezla se s námi 50 mil a teď zamířila ke Korsice. My tam budeme poněkud později.

Plavba a kurz kolem Dánska 10/2017

Plavba a kurz pro zájemce o získání vlastního kapitánského průkazu C – Velitel jachty příbřežní plavby (Yachtmaster Coastal). Kurz byl završený zkouškou z ověření praktických znalostí dle metodiky MDČR. Vypluli jsme z německého Greifswaldu do Sassnitz, kde musíme čelit závadě - selhání motoru při vjezdu do mariny. Posádce tak představuji nejen akutní řešení situace, ale i jednání s policií, která celou situaci vyšetřuje. Odreagovat se jdeme do U-Boot Museum. Jedná se ponorku, která byla zkonstruována pro Britské královské námořnictvo. Dále míříme do Kodaně, kde jsme udělali krátkou zastávku na prohlídku města a sochy Malé mořské víly. Cestou procvičujeme nejen manévry s lodí, ale i strategii plavby a práci s mapou. Největším dobrodružstvím se stává švédský přístav, kde jsme nečekaně uvězněni v marině.

Z Athén do Říma 3/2021

16denní přeplavba z Athén do Říma v délce cca 900 NM.
Z důvodů komplikaci souvisejících s vládními nařízeními ohledně pandemie COVID-19 a možné nařízené karantény je přidáno 7 dní navíc oproti původnímu plánu. To nám nakonec umožnilo v Itálii podniknout navíc několik delších zastávek u ostrovů.

Z Athén kolem Kréty na Rhodos 7/2020

Vyplouváme na 12 dní od Athén z města Lavrion ke Krétě se zastávkami v nádherných zátokách. Bojujeme s větrnými poryvy u jižního pobřeží Kréty. Proplouváme rozzlobené moře (angry sea) až na ostrov Rhodos.