Loď jsme nechali v přístavu na ostrově Maloy a odjeli jsme autobusem do Loenu. Z Loenu putujeme pěšky čtyři dny se synem (6 let) a stanem až k ledovcovému splazu Bodalsbreen ledovce Jostedalsbreen a zpět. Výlet nádhernou norskou krajinou měl 45 km.
26.3. - 2.4.2010
Jarní offshore jachting v oblasti Sukošan - Kornati - Vis Korčula - Palagruža
sliboval silnější vítr. Foukalo nám Jugo o síle 20-25 kn a tak plavba v chladnějším
počasí a za silného větru byla náročnější. Celkem jsme upluli 350 NM.
Naše plavba začala v Chorvatsku, v marině Sukošan.
Dugi Otok, Žirje, Biševo a návštěva Modré jeskyně
Místo plavby na Lastavo nás vítr zavál na Korčulu. Ani přistání na Palagruže se nekoná.
Ostrov Vis, Kornati a plavba zpět do Sukošanu
26.3.2010 pátek - 11:30 přijíždíme do mariny v Sukošanu. Kontrolujeme loď a její vybavení.
V 16 hodin jsme připraveni vyplout ....
... a taky vyplouváme. Fouká Jugo 20 - 25 kn.
Ve 22 hodin dorážíme do zátoky na Dugi Otok.
Pokojná plavba naší čtveřice. Vítr postupně utichá, a tak větší část etapy poháníme loď motorem. Nové členy posádky seznamujeme s terestrickou navigací a procvičujeme manévr „muž přes palubu“ .
Kotvíme v zátoce ostrova Žirje. Po večeři jdeme spát, plánujeme vyplout ve čtyři ráno, kdy se má rozfoukat ze severozápadu.
V neděli odpoledne připlouváme k ostrovu Biševo, kde na dva výsadky v gumovém člunu pronikáme do Modré jeskyně (Modra špilja).
Jeskyně je cca 31 m dlouhá a 18 m široká. Svůj název získala právě kvůli hře modré barvy, která se v průběhu dne mění až po zelenomodrou.
29.3. pondělí opouštíme Biševo a směřujeme na ostrov Lastovo. Bezvětří využíváme k tréninku posádky v lezení na stěžeň, ze kterého nakonec pořizuji fotografii paluby z ptačí perspektivy.
Kolem poledne se začíná zvedat vítr. Bohužel, jak bývá obvyklé, přímo proti nám. Křižujeme k Lastovu ale s blížící se tmou a sílícím větrem měníme kurz na Korčulu. Známe tam kotviště a pro kotvení za tmy v sílícím větru jej vyhodnocuji jako lepší volbu. Zítra zkusíme vyplout kurzem na Palagružu. Prognóza předvídá sílící jugo, které by mělo do půlnocí zítřejšího dne pominout. Uvidíme, zda se nám podaří přes noc zakotvit u Palagružy.
Úterý ráno opouštíme Korčulu a v silném SE větru se vydáváme na Palagružu, ke které připlouváme ještě před západem slunce. Vítr a vlny zcela znemožňují přistání u tohoto krásného ostrova, tak si Palagružu prohlížíme pouze z lodi a se setměním pokračujeme noční etapou na ostrov Biševo zakotvit. Přibližně v jednu hodinu ráno následujícího dne vplouváme do zátoky na Biševu. Je sice chráněná před větrem, ale zalamují se do ní vlny, a tak to v zátoce vypadá jako v hrnci, kde se vaří brambory. Pokračujeme tedy na sever ostrova Vis, kde ve 3:45 kotvíme a jedme si odpočinout po etapě dlouhé 98 NM.
Středu jsme pojali jako odpočinkový den, a nejdelší etapa 1.2 NM spočívala v doplutí z kotviště k městskému nábřeží města Vis a zpět. Zato se těšíme na dobrou rybu, kterou budeme večer péci na lodi.
Trhání rozmarýnu, aby pečená ryba byla opravdu dobrá.
Ve čtvrtek za úsvitu opouštíme Vis a směřujeme ke Kornatům. Vítr utichá a my 15 NM od Visu čekáme na zadní vítr, který má přijít odpoledne. Opravdu po dvou hodinách čekání přichází vítr a my plujeme ke Kornatům s plachtami "na motýla" na příjemný zadní vítr.
V pátek opouštíme Kornati a naposledy plachtíme Murterským mořem směrem k pevnině a marině v Sukošanu. Večer úspěšně vyvazujeme loď v marině Dalmacia po 350-ti uplutých námořních mílích.
Přebírání jakéhokoliv obsahu z těchto stránek bez svolení provozovatele není povoleno. Pro možnost spolupráce nás kontaktujte.
Loď jsme nechali v přístavu na ostrově Maloy a odjeli jsme autobusem do Loenu. Z Loenu putujeme pěšky čtyři dny se synem (6 let) a stanem až k ledovcovému splazu Bodalsbreen ledovce Jostedalsbreen a zpět. Výlet nádhernou norskou krajinou měl 45 km.
Plavba na jachtě v Chorvatsku tentokrát vedla po této trase: Zadar-Dugi otok-Olib-Ugljan. Letos nás uvítalo pro tuto oblast nezvykle mrazivé počasí (-9 °C). I Štedrý den se stal skutečně štědrý a mohli jsme si zaplachtit v jugu. Vítr do 34 uzlů a vlny do 3 m nám přichystal silné zážitky.
Plujeme se zblízka podívat na Öresundský most spojující Dánsko se Švédskem, konkrétně dánské hlavní město Kodaň se švédským přístavním městem Malmö a já pořizuji unikátní záběry z drona. Most je druhým největším pevným mostem na světě.