Greifswald - začínáme
1. den - 27.9. sobota.
Čekám na příchod posádky kolem 16:00. Loď je vyvázána na řece Ryck ve městě Greifswald v Marina Yachtzentrum.

2. den - 28.9. neděle.
Po ranní instruktáži a natažení životních lan, odvazujeme loď a plujeme tak, abychon přesně ve 11 hodin byli u
zvedacího mostu a vypluli z řeky Ryck na moře.

Na plné plachty v ostře stoupáme ve větru 12 - 17 uzlů. Procvičujeme obraty proti větru, techniku refování a
postavení lodi do driftu.

Odpoledne cvičně zakotvíme, což spojíme s přípravou oběda. Po jídle přeplouváme do maríny Gager, kde se
přistává mezi břehem a vyvazovací bójí.

3. den - 29.9. pondělí.
Opouštíme Gager a mořem plným labutí plujeme plavebními drahami na hlubší vodu.

Zařazuji nácvik MOB (man over board), kde si cvičíme přesný návrat k vyhozené bóji a její vylovení.


V příjemném větru 4Bf ostře trénujeme práci s plachtami.

Máme ideální zdánlivý vítr z předoboku 16 uzlů a loď si pluje 8,5 uzly. Odpoledne doplouváme do Sasnitz, kde si ukazujeme
další možné přistání s použitím vyvazovacích kůlů.

4. den - 30.9. úterý. Vyplouváme ve 2 hodiny ráno na noční plavbu. Opět s krásným větrem 4Bf. V noci
míjíme větrné farmy, které musíme obeplout a za rozbřesku již upravujeme kurz na Ronne na ostrově Bornholm.

V poledne po 60 NM přistáváme v maríně na dánském Bornholmu.

5. den - 1.10. středa. Dnes vládne bezvětří a plavba je celá na motor. Přeplouváme do Švédska do města
Ystad. Narozdíl od mé poslední zastávky zde v srpnu, kdy jsme dlouho hledali poslední volné místo v přístavu, dnes
je zde pusto a prázdno.

6. den - 2.10. čtvrtek. Ráno jsme vypluli ve slabém bočním větru zpět do Sasnitz. Dobrým trimem plachet
získáváme i slušnou rychlost 6 uzlů ve větru kolen 7 až 8 uzlů. Moře je hladké, slunce svítí a loď klidně a rychle
pluje. Odpoledne vátr uléhá a zbytek trasy do Sasnitz doplouváme na motor.

7. den - 3.10. pátek. Den závěrečných zkoušek. Nechávám samostatně posádku vyplout ze stání mezi kůly a stávám
se více pozorovatelem.

Posádka si vede dobře a je vidět, že s ovládáním lodě nemá potíže.

Ve slabém protivětru 3Bf křižujeme.

Střídají se obraty proti větru dokud nezměníme kurz do úzké plavební dráhy. Zde nám vítr vychází z předoboku a můžeme
i plavební dráhou plout pod plachtami.


Loď vedle nás aktivuje naše závodnické pudy.

Plachty je potřeba ještě lépe dotrimovat a zrychlit. Rychlost se zvedá a sousední loď necháváme za zádí.
Večer přistáváme v cíli - marína Greifswald.

8. den - 4.10. sobota. Ráno nás vítá červeným světlem. Zbývá už jen závěrečný úklid a rozloučení.
