Reportáž

Tomáš Kůdela

yachting a expedice

Menu

Sociální sítě

Přidejte se

Březnová Biskaj 15.3.-27.3.2019
[obsazeno]

Gibraltarem do Středozemního moře 25.4.-5.5.2019
[obsazeno]

Z Cartageny na Baleáry 14.6.-24.6.2019
[obsazeno]

Letní plachtění z Mallorky na Menorku 27.6.-6.7.2019

Letní plachtění z Menorky na Sardinii 9.7.-18.7.2019

Z Malty na Krétu 2.8.-14.8.2019

Kolem Kréty na plachetnici 28.8.-6.9.2019
[obsazeno]

Podrobnosti

Staň se kapitánem

V rámci některých plaveb nabízím pro zájemce i praktický kurz yachtingu završený praktickou zkouškou pro získání vlastního kapitánského průkazu.

Čti více

VIP klub



Plavba z Greifswaldu do Norska:

25.4.-1.5.2018

Rodinné převezení lodi do Norska.

Naše plachtění začíná v německém Greifswaldu.

Aktuální poloha
Komentovaný bod
Bod na trase

Aktuální pozice a proplutá trasa:

Animace - start

TK yachting logo



Jaké to vlastně je:

Obsah:

Sasnitz na Rujáně - vyřazená britská ponorka
Nevyzpytatelný švédský přístav Skanor
Kodaň
Plavba kolem jižního cípu Norska


Sasnitz na Rujáně - vyřazená britská ponorka

V pondělí opouštíme Greifswald a plujeme do Sasnitz. Tam trávíme pondělí a jdeme si prohlédnout vnitřek britské ponorky, která je ve zdejším přístavu joko muzeum.

V úterý ráno po snídani vyplouváme na další etapu ze Sasnitz do švédského přístavu Skanor.


Nevyzpytatelný švédský přístav Skanor

Mezi Německem a Švédskem objíždíme pole větrných elektráren.

Vítr je poměrně silný 20 až 30 uzlů, a tak jedeme ve vlnách a značném náklonu. Před západem slunce připlouváme do plánovaného přístavu Skanor. Vede k němu velmi úzká plavební dráha s hloubkou 3 metry. Na podzim minulého roku jsem už v tomto přístavu byl, a tak v klidu zajíždím. V úzkém vjezdu těsně před vlnolamy se loď prudce zastaví. Nasedli jsme na mělčinu! Hloubkoměr ukazuje 2 metry, to znamená, že jsme kýlem 20 cm ve dně. Příbojové vlny loď bičují do boku a postupně ji písečným dnem tlačí na velké balvany, o které pak rozbijí trup. Situace není veselá, motorem na zpátečku na plný výkon se snažím loď uvolnit. Nekonečné minuty je neovladatelná, zcela v rukou vln. Nakonec cítím zpětný tah a loď se uvolňuje a začíná couvat. Prcháme odtud. Nejbližší vhodný přístav pro můj ponor je v Kodani. Po dalších čtyřech hodinách plavby ve 2 hodiny ráno zde přistáváme.


Kodaň

Po šestnácti hodinách za kormidlem vstávám ve středu pozdě. V poledne jdeme na krátkou procházku kolem mariny Langeline v Kodani do parku a pevnosti.

Odpoledne v 17 hodin opouštíme přístav a vydáváme se na dlouhou plavbu do Norska. V protisměru potkáváme poněkud neobvyklé plavidlo (hydroplán), který naopak od nás míří do Kodaně.

Cestou míjíme desítky obchodních lodí. Lodní provoz je zde frekventovaný. Po 160 MN v pátek nad ránem zastavujeme a odpočíváme na kotvě u nejsevernějšího dánského přístvu Skagen. Čekáme zde téměř den až bude příznivější vítr pro další plavbu do Norska. V sobotu krátce po půlnoci vyrážíme. Vítr jde ostře proti našemu kurzu a plavba tak probíhá v maximálním náklonu a s nárazy vln.


Plavba kolem jižního cípu Norska

Sobotní západ slunce je už za viditelnou norskou pevninou. Už se blížíme.

Ještě to bude ale trvat pár hodin ke břehu a zima je pořádná.

Na noční směnu, motivován vidinou tyčinky SNICKERS, se ke mě přidává Tomík. Vydržel až do jedné hodiny ranní.

V neděli nad ránem 1:42 házíme kotvu u norských břehů. A jdeme spát.

Probouzíme se v 11 hodin, nafukuji člun a jedeme do vesničky Lillehavn na procházku.

Po 501 NM jsme dopluli do cíle ke Stavangeru. Vyvázali jsme se v sousedním Tanangeru, který je blíže k letišti.

Zpět na začátek