Přihláška na plavbu:
Kurz pro budoucí skipery na Baltu
Kurz pro budoucí skipery na Baltu
Prožijte se mnou 9 denní plavbu v délce cca 450 NM ze Švédska přes Baltické moře do Německa.
Plavba je koncipována jako praktický kurz pro zájemce o získání vlastního kapitánského průkazu C – Velitel jachty příbřežní plavby (Yachtmaster Coastal). Kurz je završený zkouškou z ověření praktických znalostí dle metodiky MDČR. Materiály ve formě skript a knih k teoretické části zkoušky jsou na lodi k dispozici k samostudiu. Možné dotazy lze konzultovat s kapitánem.
Cílem je plavba sama, každodenní střídání dne a noci, východů a západů slunce, pohled na nekonečnou vodní hladinu.
Samostatně řídit loď pod plachtami.
Orientovat se v námořních mapách.
Používat moderní navigační přístroje.
Důvěřovat sami sobě i na širém moři.
Kotvit.
Postavit loď do driftu.
Reagovat v situaci muž přes palubu (MOB).
Používat spinaktrový peň.
Pracovat s hl. plachtou kasanou na ráhno.
Praxi v ovládání plachetnice zakončenou zkouškou.
Zkušenosti s plánováním plavby.
Naučíte se vyhodnocovat meteorologická data.
Získáte důvěru ve své schopnosti.
Plavba z Nynäshamn kolem Švédska do německého Greifswaldu.
Vlastní plavba začíná naloděním v den, který je uveden jako začátek plavby. Bližší informace Vám zašleme e-mailem. Po nalodění se posádka společně dohodne a zajistí nákup potravin na plavbu.
Členský příspěvek za účast na plavbě je stanoven ve výši:
1 osoba 19 500 Kč
Příspěvek je splatný okamžikem závazné rezervace místa na lodi. Storno pak již není
možné, pouze za sebe najít náhradu, se kterou bude souhlasit kapitán. Příspěvek neobsahuje
vlastní dopravu na místo začátku plavby a dopravu z konce plavby zpět, poplatky za
přístavy, spotřebovanou naftu do lodi, případné dokoupení plynu na vaření a nákup
zásob jídla. Technické náklady se dělí rovným dílem mezi všechny osoby na lodi.
Náklady na jídlo se dělí rovným dílem mezi posádku, která stravuje kapitána.
Předběžný odhad dodatečných nákladů na místě při 5-členné posádce je na osobu tento:
* technické výdaje (přístavy, nafta, plyn apod.): 100 EUR
* potraviny (podíl na společném nákupu zásob): 120 EUR
Dopravu na místo vyplutí a zpět z místa připlutí doporučujeme řešit letecky a vlakem. Letadlem z Prahy do Stockholmu, odtud vlakem doi Nynäshamn maríny. Návrat z Greifswaldu vlakem DB BAHN do Prahy.
Jižní pobřeží Švédska leží v mírném podnebném pásu. Zdejší klima je oceánské a velmi proměnlivé. Teplotní rozdíly mezi dnem a nocí jsou poměrně malé. Teploty lze na podzim očekávat kolem 12-15°C. V důsledku náhlých změn směru větrů se ale ze dne na den může počasí velmi lišit. Je zde často větrno a deštivo.
První den po příletu dojde k nalodění posádky na loď a společnému nákupu potravin na danou etapu. V průběhu tohoto a následujících dnů Vás postupně seznámím s lodí a vším, co je potřeba vědět. Dle domluvy posádky naplánujeme jednotlivé denní etapy, jak daleko a kam ten den poplujeme, výstupy na pevninu a další aktivity. Vše domluvíme tak, aby Vám to vyhovovalo, ale s respektováním povětrnostních podmínek a stavu moře. Taktika plavby a pořadí navštívených míst se proto bude odvíjet od aktuální meteorologické předpovědi. Po celou dobu plavby se posádka střídá v přípravě jídla a podílí se na ostatních činnostech potřebných k zajištění plavby.
Opravdové námořní zkušenosti. Většinou se člověk účastní plavby jenom jako člen posádky s malou zodpovědností. Nebo pluje na zaoceánské lodi s veškerým komfortem. Tím se ale nepotká ani sám se sebou, ani s mořem. Plavba se mu může zdát nezábavná, nevybočující z každodenní reality. Můj způsob plavby Vám chce otevřít dveře za … Tím, že sami máte možnost řídit loď. Tím, že sami můžete ovládat plachty a navigovat.
Plavba pod plachtami nás vtáhne do jiného světa, než je ten, který většinu z nás obklopuje. Problémy zůstávají daleko na břehu a jediné, co nás začne zajímat, je právě ten relaxující koloběh: plavba pod plachtami, vítr, slunce, jídlo, odpočinek.
Tou dobou se ti z Vás, kteří budou na lodi poprvé, budou těšit z vlastních již nabytých zkušeností v ovládání lodě a uspokojujících pocitů z toho, že právě Vy sami řídíte loď a neomylně ji vedete k cíli.
Jak to vnímají ti, co už se mnou pluli:
projektový manažer v CK