Jaké to vlastně bylo:
V úterý kolem 16 hodiny očekávám příchod posádky. Čeká nás nákup zásob potravin na plavbu a večerní instruktáž zaměřená
na seznámení se s konkrétní lodí a především všeho co se týká bezpečnosti před vyplutím. Posádka dorazila celá přesně v 16
hodin a začala sepisovat jídla na jednotlivé dny aby vznikl nákupní seznam.

Následoval nákup a ukládání zásob do lodi. K večeři v lodi se dostáváme až pozdě v noci včetně mé instruktáže o tom co
musí všichni znát jak o lodi tak o bezpečnosti ještě dříve než zítra vyplujeme.

Ve středu ráno jsme vypluli, moře je klidné a vítr tak slabý, že musíme plout na motor. Vypadá to na klidné vaření oběda.

Ale Murphyho zákony fungují a loď bez náklonu na klidné vaření oběda nezůstává dlouho. Ale odměnou je sílící
vítr a díky tomu i vytažení plachet a utichnutí motoru.

Moře hladké, fouká 4 Bf a ostře proti větru směřujeme podél italských břehů severozápadním kurzem. Trénujeme
základy práce s plachtami. Zcela mimoděk uletěl Jirkovi klobouk, tak byla i reálná ukázka manévru MOB (man over
board) na plachty. Manévr se povedl dostatečně rychle a klobouk byl zachráněn dříve než mohl klesnout do
hlubin.

Na večer zakotvíme před městem Santa Marinella a ukážeme si techniku kotvení.

Čtvrteční dopoledne je ve znamení nácviku manévrů s lodí na motor. Trénujeme couvání a přesné zastavení u bóje
simulující nábřeží.

Příprava lan k vytažení plachet.

Vytahujeme plné plachty a celé odpoledne trénijeme plavbu různými kurzy na vítr.


Máme ideální vítr 4 Bf.


Na dnešní noc se chceme vyvázat v maríně Riva di Traiano. Těsně před vjezdem do maríny nás dohání šedá vojensky
vyhlížející loď s kanónem na přídi. Dostáváme pokyn k zastavení a předložení jak osobních dokladů, tak
i dokladů souvisejících s lodí. Po půlhodině čekání dostáváme doklady zpět. Vše máme v pořádku a tak můžeme
doplout do mariny.

Večer si probereme navigaci a plánování trasy na klasických mapách.


Dalším cílem je ostrov Giglio, ale nejdříve obeplujeme ostrůvek Gianutri.

Den končí a plavba přechází na noční etapu. Před půlnocí si ukazujeme kotvení
v zátoce u ostrova Giglio za použití dopředného sonaru k průzkumu profilu dna a identifikaci
možných nebezpečí pod hladinou.

Další dny přijemně proběhly za přijemného větru 4Bf a tréninku s plachtami. V neděli se vydáváme zpět do
maríny Riva di Traiano a pěkně si zakřižujeme 42 námořních mil proti větru 5 Bf.

Chvílemi vítr sílí a tak procvičíme i reálné refování plachet.





Večer přistáváme v maríně. Poslední etapa do našeho cíle ve Fiumicinu proběhne až v noci z pondělí na úterý.
Bouře u Korsiky zvedla vlny, které v průběhu pondělí dobíhají k západnímu pobřeží Itálie a vplutí na řeku
Tiberu je za těchto podmínek riskantní vzhledem k malé hloubce 2,5m na začátku plavební dráhy a příbojových
zalamujících se vlnách, které se zde vytvoří o výšce několika metrů.

Krátké připomenutí našeho plachtění je v následujícím videu.